Saknar dig Tobbe!

Om ni började läsa min blogg när jag öppnade den, så var jag skötare till en liten shettlands ponny vid namn Tobbe. Men för några månader slutade både jag & Julia av olika skäl. Tiden räkte inte helt och vi hamnade efter i skolan och av en till anledning som jag inte vill ta upp här på bloggen. 
 
Nu när det har gått ungefär 2-3 månader sen jag slutade, och jag kollade på gamla bilder på mig och Tobbe märker jag verkligen hur mycket den lilla ponnyn betydde för mig. Han lärde mig massvis med saker och han var en väldigt mysig men mycket krävande liten shettis...♥ :)
Jag saknar honom något fruktansvärt. Väldigt synd att det inte funkade, för han är en underbar liten ponny. Han var så speciell, har aldrig känt någon ponny/shettis som honom. Han är halvt blind på sitt högra öga så man skulle ta det väldigt lungt med honom på hans högra sida.

Tänkte jag ska säga några speciella saker om honom, Han gillade inte när man borstade under hans mage, men han gjorde aldrig någonting han viftade dock hysteriskt på sin lilla svans, hihi! :) Bli borstad på benen var han inte förtjust i, man fick inte röra hans öran då började han ruska på sig, när man var ute och tömkörde han gick det inte att vara själv för han ville ha trygghet, han var väldigt jobbig precis ibörjan när man skulle tömköra honom men i slutet av "lektionen" var han hur grym som helst, man kunde inte sätta fast honom för han fick ibland panik attacker och backade så när man ryktade honom satt han fast men inte till 100%, det tränade jag mycket med honom kommer jag ihåg...
 
Älskar dig Tobbe och kommer alltid göra! Har unerbara minnen med dig och hoppas vi syns snart igen! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0