Ridpasset på Vince

I fredags fick jag min lilla älskling Vince! I slutet av lektionen kändes det dock som om jag fick kramp i mina fingrar, för han var så sjukt stark ;) 
 
Han var jätte duktig i skritt när jag ställde han i hörnen. Han lyssnade också perfekt på tygeln. Såfort jag drog lite stannade han, eller när jag trykte lite med skänkeln gick han framåt. 
När vi sen kom fram i trav började han hålla på att busa. Första gången drog han ner huvudet och tryckte ut bogen, så var väldigt svårt att få honom gå fint. Då sa Mona (ridläraren) att jag skulle ge honom längre tygel, och då gick det mycket bättre. Men det svåra var då att få honom att gå långsammare... Vi gick in på volterna vid A och C. Vi skulle få dom att ställa sig sen sträcka ut sig i 2 sek, sen ställa dom osv. Han lydde ganska bra. Dock var han väldigt stark och sparkade bakut en gång. 
Vi kom fram i galopp, och shit va han galopperar snabbt, haha! Men jag älskar när det går snabbt så det gjorde inte så mycket för min del. Men jag skulle kunna jobba honom i galoppen, det var lite svårare. Men efter att par gånger lyckades jag sakta ner honom och han ställde sig super fint! Tyvärr hände det kanske 4-5 gånger bara, men bättre än inget.;)
 
Tycker det är grymt roligt att rida på honom, för jag får verkligen jobba på honom på ett roligt sätt. För jag får tillslut resultat, fast det kanske är bara 2-3 gånger! Men hoppas han blir sitt gammla jag till nästa vecka, för han känndes lite annorlunda. Men jag hoppas på att jag får honom nästa vecka igen! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0