Dixie!

I lördags följde jag med Jossan till stallet, där hon har sin sköthäst Dixie. Har träffat henne många gånger förut. Det var såhär att Jossans familj åker alltid upp till deras landställe, men denna helg gjorde dom inte det. Dom stannade hemma här i stan. Men dom måste fortfarande ut och rida deras sköthästar (hennes syrra har också en sköthäst) Jossan ringde till mig och frågade om jag ville följa med dom upp och rida, för hon orkade inte. Självklart ville jag det! :) Så vid 4-tiden kom hon och hennes syrra och hämtade upp mig, då vi åkte mot stallet.
 
Eftersom Jossan inte skulle rida gjorde hon stallsysslorna. Medans hon gjorde det var jag & hennes stora syster ute och red. Jag red på Dixie (barbacka) och hon red på hennes sköthäst som heter Plexus (också barbacka).
Vi red på en grusväg hela tiden, för i skogen var det helt isit så vi skippade det. Vi började med att skritta en bit. Efter 5-7 minuter kom vi fram i trav och travade en bra bit. Sen vände vi och påväg tillbaka galoperade vi, och gud vad skumpigt det blev, haha! Men det var super roligt! :) Älskar att rida barbacka, speciellt nu på vinter/våren. Fast det är alltid mysigt tycker jag,hihi! Det är också väldigt bra träning.
Dom sista 4 minuter travade vi av dom sen den lilla sträckan som var kvar skrittade vi av dom. När vi kom tillbaka hjälpte jag Jossan med det sista i stallet. Och vid 6 åkte vi hem!
 
Jag & Dixie i höstas!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0