Igår i stallet med Petra

Igår följde jag med min kompis, Petra på hennes ridning. Men innan hon började rida var vi inne i stallet, då jag fick hälsa på alla hästar. Dom var sper söta, hihi! :) Blev lite små kär i en ponny, kommer dock inte ihåg vad han hette... Efter vi var i stallet gick vi in i ridhuset och kollade lite på gruppen som red innan, och dom hoppade. Haha det var en ponny som var väldigt envis med att inte ha huvudet uppe. Det var då han jag blev lite småkär i, för älskar lite bråkiga ponnysar. 
När det var 10 minuter kvar av den lektionen gick vi in i omklädningsrummet då Petra bytte om. Sedan gick jag upp på läktaren och hon in i ridhuset. Hon fick rida en isabellfärgad ponny, vid namn Big Ben :) Han var hur gullig som helst! Haha tyckte också namnet var väldigt rolig på en häst... Big Ben, det är inte alla som heter det! 
Jag såg dock inte hela ridpasset, för var tvungen att gå hem. Jag såg nästan hela lektionen, missade sista kvarten. Men det jag såg av lektionen var att dom gjorde nästan som vi brukar göra. Ställa dom i hörnen, komma i trav, mjuka upp dom, sedan komma i galopp. 
 

Petra på Big Ben! ↑

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0