Gårdagens ridpass på Yason!

 Igår red jag på lilla Yason, och det gick ganska bra tyckte jag! ;)

 Vi jobbade med att ställa dom i hörnen, och mjuka upp dom. För mig gick det inte bra i trav i högersida då han är väldigt stel. Men när vi bytte varv och gjorde det i vänster gick det hur bra som helst. Dock var han lite lat, så han ville inte gå ut riktigt i hörnen, men han böjde sig väldigt fint tycker jag. :)
I galoppen är han så himmla skön att sitta ned i! Älskar hur han galloperar. Men nu till det jag tänkte säga. Vi fick välja om vi skulle komma i galopp från skritt eller trav, och han var jätte duktig att komma från både trav & skritt. Han ställde sig ganska fint i vänster men i höger fick jag verkligen jobba för att få fram ett resultat. Men jag lyckades tillslut! För varje gång jag ställde honom blev han bättre och bättre! :)

 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Sv; Visst är han :D

Fin blogg :)

2013-01-19 @ 15:43:12
URL: http://mylittleponi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0