Dagens läsarfråga

Har du några mål inför denna termin inom ridningen?
Jag har två mål inom ridningen denna termin. Dom två är att jag ska börja tävla inom hoppning & att bli mjukare i händerna när jag håller i tygeln. 
Jag har länge nu veljat tävla inom hoppning och tycker att det borde bli dax att börja nu. Jag har väntat på att få pengar på Hööks, för jag behöver köpa vita ridbyxor. Så någon dag nu i Januari hade jag tänk åka till Hööks och köpa nya ridbyxor. ;)
Detta med händerna har jag börjat märka nu när jag har börjat rida igen. För man måste anpassa sig till varje häst hur hårt man ska hålla tygeln osv. Men jag måste bli mjukare i handen, samt lite mer på hästen så att dom kan ha lite längre tyglar utan att springa iväg. Fast det beror från häst till häst... ;)
 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0