Dagens läsarfråga!

Föredrar du att rida på en seg häst eller en pigg häst?
Jag skulle säga att jag föredrar en pigg häst. Tycker det är roligare att jobba med en pigg häst än en seg häst... Har alltid varit mer för fart och att det ska gå snabbt i allt, haha! Och man får bra träning i armarna för att få hästen att lungna ner sig lite. Fast om man har en seg häst borde man få bra träning i benen.
Nu tillbaka varför jag föredrar en snabb häst. Jag tycker dom verkar vara mer gladare och vill bli av med lite energi :) Fast vissa hästar/ponnysar vill bara slippa arbeta, då är det enklare att bara springa på! Men tycker dom hästarna verkar njuta av livet, och dom är super glada, haha! Men det är så jag tänker oftast om dom pigga hästarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0