åsikts inlägg från mig

Jag älskar när pälsen samt manen och svanse är långa. Ofta på ridskolor (inte alla) brukar dom klippa av manen så det är bara en decimeter kvar av den. Jag tycker först och främst att det ser helt bedrövligt ut och sen tänker jag, på sommaren när alla insekter kommer och surrar runt hästen, vad ska då dom stackars pollarna vifta bort dom med? För dom har knabbt någon man. Jag vet att dom på ridskolan klipper av b.la för att när man tävlar i dressyr gör man knoppar på manen, då blir det enklare om hästen har kort man. Men helt ärligt det är inte snällt mot hästarna tycker jag. Hästar har en man till för en sak, och det är b.la för att kunna vifta bort alla irriterande insekter som sätter sig på halsen på dom på sommrarna. 
Visst kan man klippe lite på manarna längst ned på topparna, men inte kapar av hela manen.  Jag vet inte någon bra anledning varför dom klipper av hästens man. För om det finns någon komentera gärna och berätta? 

Vad tycker du om att klippa hästens man? Berätta gärna vad du tycker :)
 
↑ Googel bild ↑
 

Kommentarer
Postat av: Ema :>

För att det är snyggt såklart ;) alla vi tävlingsryttare gör det

2013-01-09 @ 17:34:54
URL: http://lurviga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0