Ridpasset på Yason

I fredags var det ridning då jag fick Yason (igen) tror det är 4:dje gången i rad jag får honom, haha! ;) 
 
Eftersom nästa gång ska vi hoppa, tränade vi hela denna lektion att stå upp i fältsits och styra fint osv samtidigt. Tyckte allmänt att det gick ganska bra. Blev lite missnöjd på att han inte kan gå ner i trav direkt när jag drar lite i tygeln... Men jaja, bara att träna på det då! Nu tänkte jag gå lite mer in på detalj hur det gick.

Han var duktig på att forma sig i höger denna gång tyckte jag. Iallafall när han travade. När vi galopperade sa ridläran att vi först och främst skulle titta på vägen, sen att forma hästen. Eftersom vi stod i fältsits. Och efter ungefär 10-15 sekunder att jag hade stått i fältsits kom mjölksyran i mina ben... Ni kan bara ana hur mycket träningsverk jag har i mina ben idag (och igår). Men då vet man att man har tränat lite ;) 
Tyckte lektionen kändes väldigt bra och han lyssnade bra på mig, förutom när han skulle gå ner i trav efter galoppen. Är ändå väldigt nöjd med denna lektion, och längtar SUPER mycket tills nästa fredag! Är 99% säker på att jag kommer få Yason, men det gör inget. För förra gången när jag hoppade fick jag också honom, men då gick det inte så bra, så vill hoppa med honom igen för nu ska det gå bra! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0