Hoppningen på Yason

Jag fick Yason i fredags, vilket jag också var säker på att jag skulle få. Men det gick väll hyffsat tycker jag, men jag tappade tygeln och glömde blicken osv.
 
Vi började med att hoppa över ett hinder som var på långsidan. Det gick bra, men efter hindret glömde jag att kolla vart jag skulle (vilket var åt höger) För nästa hinder var på snett-igenom-spåret men jag kollade rakt fram... :( Det blev inte en sån fin väg efter indret, medandra ord. Nästa gång hoppade vi över två hinder, glömde blicken igen, suck på mig... Sen körde vi hela banan.
Jag fick honom först inte att jobba något i galoppen, för jag hade tappat lite ena tygeln. Men efter andra hindret lyckade jag få tag på den igen, men det blev lite koas första gången, haha! Tur att det bara är en lektione då och inte tävling eller liknande. ;)
Andra gången när jag hoppade gick det bättre, dock lyckades jag tappa lite ena tygeln igen men fick tag i den efter andr hindret. Jag tror det var för att några meter innan hoppat höjde han huvudet ganska mycket, då tyglarna blev slöa (om ni förstår va jag menar)  Men det gick bättre den gången iallafall, för jag lyckades få honom i en mycket finare o mjukare galopp tyckte jag. 

Nästa gång vi har hoppning vill jag ha honom igen, för vill verkligen att det ska gå bra. För vill gå frn lekionen och säga, det gick jätte bra! Så håller tummarna att jag får honom nästa gång när vi hoppar.
 
Ursäkta för den dåliga kvaliten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0