Ridpasset på Stalle

Hejsan hoppsan alla bloggläsare! Jag skrev i förrgår att jag skulle göra ett inlägg och berätta om ridpasset på Stalle.

Vi började med att rida i skogen. Han var jätte mysig och han är en maxad B-ponny så han är så liten, tihi! Men han är super söt! När vi hade ridit i skogen ett tag gick vi ut på en grus väg då vi travade lite. Han drog med huvudet till vänster men gick till höger, så fick trycka med höger skänkel hela tiden. Han lyssnade ibland och ibland inte. Sen fick dom skritta av sig lite, så han stannade och ruskade på sig så hela sadeln bara skakade, samtidigt satt jag uppe och skrattade för det känndes väldigt roligt!
Sen gick vi in på en väg som var inne i skogen där det låg två grenar på vägen så att hästarna skulle få hoppa. Dock var dom lite för långt ner så Stalle travade bara över dom. Den vägen ledde ut på en stor äng som vi galopperade på. Sen stod vi stilla och bara pratade lite då fick Stalle någon konstigt ryck så han la sig ned i snön, då jag hoppade av snabbt. Men först fattade jag inte vad han höll på med för jag trodde han snubblade och skulle ställa sig upp, men så var det inte riktigt, haha! När jag hade hoppat upp igen gick vi in i skogen och skrittade av dom lite.

Vi ska komma tillbaka och rida imorgon (fredag)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0