Första prao-dagen

Igår var min första prao-dag, och det var väldigt roligt! Eftersom jag praor tillsammans med Jossan bestämde vi att hon ska sova hos mig dom två kommande veckorna, för det blir enkalare då.

Vi kom till stallet vid 07.50. Vi gick in i stallet och Mona stod precis innan för dörren, då hon visade oss runt i olika rum som jag aldrig har varit. Sen hjälpte vi till att soppa i hela stallet. Efter det var klockan runt 09.30 och då var det morgon fika. Man kunde äta frukost eller något liknande. Men vi gick och kollad på när det var några som red. När klockan var 10.10 gjorde vi lite stall sysslor oh när klockan blev 12.30 blev det lunch. Sen har vi två timmars lunch rast för då ska hästarna bara få vila osv. Medans dom två timmarna smorde jag o Jossan lite hjälp tyglar, samt borstade på några hästar.
När klockan var 14.30 började vi sätta på dom hästarna dom skulle gå på första lektionen benskydd. Och när klockan var 15.00 sadlade vi dom. Några minuter senare kom det in massa barn som ville ha hjälp så hjälpte dom. Sedan soppade vi igen, mockade lite osv.

När vi kom hem var både jag & Jossan helt slut, tror vi kommer vara det idag med, för både hon och jag börjar bli tröttna nu och klockan är bara ett nu... Men det är bara att gilla läget, för det är roligt men jobbigt att vara i ett stall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0