Avkastad av Emma

Igår mitt på dagen fick jag äntligen rida Emma, men det slutade väll inte sp bra dock men nu har jag fått en ny upplevelse iallafall, haha!

Det är såhär att Emma är en gammal travare, så hon brukades vara ute och träna uppe i skogen. Så när jag rider henne ute på åkern tycker inte hon det är speciellt roligt. Jag hann komma ut på åkern och började ställa henne på volterna sen tvär stannade hon. Hon ville inte röra på sig. Så vi stod och stirrade ute i skogen i några minuter sen gav hon med sig och började trava, då fick hon något ryck så hon skenade först iväg sen bockade hon och sparkade bakut. Men jag lyckades hålla mig kvar. När hon hade fått sitt lilla utbrott stod hon helt stilla. Bestämmde mig för att hoppa av henne och gå brevid henne ett tag, ja då gick det jätte bra att gå. Men när jag hade hoppat upp igen så stod hon helt stilla. Men precis när jag hade börjat fått igång henne igen då sparkar hon bakut så jag hamnar på hennes hals och då tvär stannar hon så jag flyger framåt rätt ned i snön. När jag landade kollar jag uppåt då Emma kommer i galopp, så rullar mig till vänster, och tag gode gud för det för annars skulle hon trampat på mig.
När jag kollar upp igen ser jag henne springa ut från åkern och mot hagen. Som tur var såg både moster och Moa att Emma slängde av mig, så dom går ned till hagen och lugnar ner henne.

Tror hon blev riktigt less på mig så hon slängde av mig. Men älskar plutten iallafall fastän hon gav mig sår på armen och på höften... Fast förstår ändå att hon måste tycka det är tråkigt att försöka gå dressyr när hon är van att bara trava ute i skogen. Så i sommar när jag kommer igen ska jag få lära mig vägarna ute i skogen för då ska vi trava!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0